Lähetyksen vastaanotto:

Ostajan tulee tarkistaa lähetys kuljetusvaurioiden varalta heti sen saapuessa, kuljettajan vielä läsnäollessa. Mahdollisista kuljetusvaurioista tulee täyttää vapaamuotoinen reklamaatiotodistus, johon on pyydettävä kuljettajan kuittaus.

Runkopantti:

Runkopantti on aina tapauskohtainen. Joistakin tuotteista on mahdollista saada runkohyvitys. Sellaisissa tapauksissa missä on sovittu runkohyvitys, lohkon ja sylinterikannen pitää olla siinä kunnossa että pystyy käyttämään aihiona uudelleen rakennukselle (ei reikiä lohkossa, ei halkeamia kannessa, runkolaakerit ei saa olla niin vaurioituneet että ovat vaurioittaneet lohkoa).

Takuuehdot:

Takuu käytetyille koneille 6kk (ei koske jakopäätä ja apulaitteita, vain mekaaniset osat) ja uusille ja uudelleen rakennetuille koneille 12kk (koskee myös jakopäätä).

Moottorin asennuksen suorittaa taho, jolla on kokemusta kyseisestä työstä ja sen kulusta. Koneen kunto tarkistetaan heti rahdin saapuessa mahdollisten kuljetusvaurioiden varalta. Mahdollisista kuljetusvaurioista ilmoitetaan kuljettajalle ja meille heti. Vaurioista tulee ottaa kuljettajan läsnäollessa kuvat.

Koneen sopivuus autoon/erot vanhaan koneeseen nähden tarkistetaan aina ennen asennusta. Jos eroavaisuuksia/poikkeavuuksia havaitaan, niistä on ilmoitettava heti kirjallisesti. Eroista on laitettava kuvat. Tämä on kriittisen tärkeää tehdä ennen asennusta, koska asennuksen jälkeen havaituista eroavaisuuksista johtuvista ylimääräisistä töistä ei hyvitetä mitään.

Takuuehtojen mukaisesti autoon on vaihdettava koneen asennuksen yhteydessä öljynlauhdutin. Turbo ja suuttimet pitää tarkistuttaa ammattilaisella ja niiden kunnosta pitää olla tarkistuspöytäkirja. Jos turbossa tai suuttimissa havaitaan vikaa, ne pitää uusia/uudelleen rakennuttaa. Kaikki tiivisteet raakakoneen ja apulaitteiden / toimilaitteiden välillä pitää uusia. Kampiakselin takastefa pitää uusia. Raakakoneen- apulaitteiden / toimilaitteiden väliset vuodot eivät ole takuunalaisia vikoja. Moottorin suodattimet pitää uusia.

Suosittelemme uusimaan koneen vaihdon yhteydessä termostaatin / termostaatit, hehkutulpat / sytytystulpat sekä kaksoismassavauhtipyörän. Ennen ensimmäistä starttausta öljyn paine pitää pumpata ylös. Konetta pitää pyörittää käsin öljy jo koneessa, niin että öljypumppu hörppää kunnolla öljyä. Tämän jälkeen polttoainerele irroitettuna autoa pitää startata ilman käynnistymistä, kunnes öljyn paine on vähintään 0,5 bar. Paine pitää mitata esimerkiksi öljynpaineanturin reiästä öljynpainemittarilla. Edellämainitusta pitää kuvata lyhyt video, joka pitää toimittaa takuukäsittelyn yhteydessä.

Asennuksen jälkeen moottoriöljy ja suodatin pitää vaihtaa max 1000 km ajon jälkeen.

Takuu kattaa moottorista johtuvat mahdollisesta ylimääräisestä työstä koituneet kulut Max 1000 € sis alv asti, kunhan kulut on linjassa yleisen markkinahintatason kanssa.

Tekemällä tilauksen, asiakas sitoutuu kaikkiin ilmoitettuihin ehtoihin.